Information
En positiv utveckling för våra barn och ungdomar förutsätter goda möjligheter att föra fram synpunkter och klagomål. Vårt mål är att du ska känna att all personal snabbt och konstruktivt tar hand om dina synpunkter och därför är det viktigt att du vet vart du ska vända dig. Inom Hagfors kommun använder vi följande modell:
- I första hand ska du vända dig till den personal som arbetar närmast ditt barn eller den personal du själv anser berörs.
- Om du efter samtal med personalen fortfarande har klagomål kontaktar du ansvarig förskolechef eller rektor.
- Vår erfarenhet är att det personliga samtalet ger bäst förutsättningar att lösa den uppkomna situationen men du kan naturligtvis använda denna e-tjänst.
Synpunkter via e-tjänst kommer att diarieföras.
Offentlighetsprincipen gäller om inte uppgifter i anmälan är till men för någon.
Även om vi inte kan lämna svar direkt, kommer du att kontaktas så snart som möjligt, dock senast inom två veckor.
Dina personuppgifter kommer att behandlas enligt dataskyddsförordningen. För information om hur personuppgifterna behandlas i ditt ärende hänvisas till kommunens hemsida: hagfors.se/dataskydd.