Information
En positiv utveckling för våra barn och ungdomar förutsätter goda möjligheter att föra fram synpunkter och klagomål. Vårt mål är att du ska känna att all personal snabbt och konstruktivt tar hand om dina synpunkter och därför är det viktigt att du vet vart du ska vända dig.
Inom Hagfors kommun använder vi följande modell:
- I första hand ska du vända dig till den personal som arbetar närmast ditt barn eller den personal du själv anser berörs.
- Om du efter samtal med personalen fortfarande har klagomål kontaktar du ansvarig förskolechef eller rektor.
- Vår erfarenhet är att det personliga samtalet ger bäst förutsättningar att lösa den uppkomna situationen men du kan naturligtvis använda denna e-tjänst.
Klagomålen via e-tjänst kommer att diarieföras. Handlingar som kommer in till kommunen är allmänna handlingar och oftast offentliga. Det betyder att alla kan ta del av dem. Känsliga personuppgifter kan dock vara hemliga.
Detta ersätter inte överklaganden av myndighetsbeslut och ska heller inte användas till felanmälan.
Även om vi inte kan lämna svar direkt, kommer du att kontaktas så snart som möjligt, dock senast inom två veckor.
Kontaktuppgifter gymnasieskolor och vuxenutbildning
Gymnasieskola
Vuxenutbildning
E-post:kommun@hagfors.se
Dina personuppgifter kommer att behandlas enligt dataskyddsförordningen. För information om hur personuppgifterna behandlas i ditt ärende hänvisas till kommunens hemsida: hagfors.se/dataskydd.