Välkommen till ansökan om evenemang- och utvecklingsbidrag
Vid frågor gällande ifyllnad av ansökan vänligen kontakta föreningssamordnare Leo Larsson via telefonnummer 0563-187 27 eller mail lennart.larsson@hagfors.se .
Bidraget ersätter tidigare verksamhetsbidrag och gäller för alla föreningar som är verksamma i kommunen.
Bidraget kan sökas av samtliga föreningar med säte i Hagfors kommun, som uppfyller nedanstående grundkrav som finns listade här .
BIDRAG A Ansökan ska vara inlämnad senast 15 november, ansökan öppnar 15 oktober.
Ansökan avser verksamhet som kommer att genomföras nästkommande år.
Beslut fattas av kommunstyrelsen på februarisammanträdet.
Ansökan ska innehålla:
• Beskrivning av evenemanget
• Plats och tidpunkt för genomförandet
• Budget med kostnader och förväntade intäkter
• Information om eventuella andra bidrag
Om ansökt belopp överstiger 20.000 kronor ska ansökan styrkas med styrelsebeslut / protokoll samt protokollsutdrag där det framgår vem/vilka som är firmatecknare.
Ansökan handläggs av Utvecklingsenheten. Handläggare på Utvecklingsenheten tar fram ett förslag på hur stort bidrag som ska tillfalla föreningen.
BIDRAG B Ansökan kan göras löpande under året till Utvecklingsenheten. Ansökan bör vara inne i så god tid innan genomförandet att normal handläggning kan ske (cirka 2 månader). Ansökan ska innehålla samma saker som bidrag A.
Läs mer om reglerna här .
Dina personuppgifter kommer att behandlas enligt dataskyddsförordningen. För information om hur personuppgifterna behandlas i ditt ärende hänvisas till kommunens hemsida: www.hagfors.se/dataskydd.